-->

إشترك في النشرة البريدية

إغلاق القائمة
جميع الحقوق محفوظة لـ الاختراع سمارت © 2019

تم تجديد الموقع وسنقوم بالعمل عليه مره اخري


الحل النهائي لمشكلة السوكت والدامج بعد ابجريد الاجنحة


    السلام عليكم وعليكم ورحمة الله وبركاته
    اليوم 
    حل نهائي لمشكلة فتح سوكت والدامج في الايتمات بعد ابجريد الاجنحة.

    من غير مقدمات وكلام كتير

    هتروح لكلاس الباكت هندلر
    تبحث عن 
    static void SocketTalismanWithItem(ItemUsage itemUsageClient.GameState client)   

     هتروح قافلها بالسالب وتبدلها ب




    static void SocketTalismanWithItem(ItemUsage itemUsageClient.GameState client)
            {
                
    ConquerItem talisman client.Equipment.TryGetItem(itemUsage.UID);
                
    ConquerItem item null;
                for (
    ushort i 9191 itemUsage.ToArray()[26]; += 4)
                {
                    
    uint item_swap BitConverter.ToUInt32(itemUsage.ToArray(), i);

                    if (
    client.Inventory.TryGetItem(item_swapout item))
                    {
                        if (
    talisman == null)
                            return;
                        if (
    item.ID 1000 == talisman.ID 1000)
                            return;
                        if (
    item.Bound == true)
                            return;
                        if (
    talisman.SocketTwo != Game.Enums.Gem.NoSocket)
                            return;

                        
    ushort Points 0;
                        switch (
    item.ID 10)
                        {
                            case 
    6Points += 5; break;
                            case 
    7Points += 10; break;
                            case 
    8Points += 40; break;
                            case 
    9Points += 1000; break;
                        }
                        
    Points += Database.DataHolder.TalismanPlusPoints(item.Plus);

                        
    int position ItemPosition(item.ID);
                        switch (
    position)
                        {
                            case 
    0: return;
                            case 
    4:
                            case 
    5:
                                if (
    item.ID 10 >= 8)
                                {
                                    if (
    item.SocketOne != Game.Enums.Gem.NoSocket)
                                        
    Points += 160;
                                    if (
    item.SocketTwo != Game.Enums.Gem.NoSocket)
                                        
    Points += 800;
                                }
                                break;
                            default:
                                if (
    item.ID 10 >= 8)
                                {
                                    if (
    item.SocketOne != Game.Enums.Gem.NoSocket)
                                        
    Points += 2000;
                                    if (
    item.SocketTwo != Game.Enums.Gem.NoSocket)
                                        
    Points += 6000;
                                }
                                break;
                        }
                        
    talisman.SocketProgress += Points;
                        if (
    talisman.SocketOne == Game.Enums.Gem.NoSocket)
                        {
                            if (
    talisman.SocketProgress >= 8000)
                            {
                                
    talisman.SocketProgress -= 8000;
                                
    talisman.SocketOne Game.Enums.Gem.EmptySocket;

                                
    talisman.Mode Game.Enums.ItemMode.Update;
                                
    talisman.Send(client);
                                if (
    talisman.Position != 0)
                                    
    client.LoadItemStats();
                            }
                        }
                        if (
    talisman.SocketOne != Game.Enums.Gem.NoSocket)
                        {
                            if (
    talisman.SocketProgress >= 20000)
                            {
                                
    talisman.SocketProgress 0;
                                
    talisman.SocketTwo Game.Enums.Gem.EmptySocket;
                            }
                        }
                        
    talisman.Mode Game.Enums.ItemMode.Update;
                        
    talisman.Send(client);
                        
    Database.ConquerItemTable.UpdateSocketProgress(talisman);
                        
    Database.ConquerItemTable.UpdateSockets(talisman);
                        if (
    talisman.Position != 0)
                            
    client.LoadItemStats();
                        
    client.Inventory.Remove(itemGame.Enums.ItemUse.Remove);
                    }
                }
            } 

    كده بقي تمام والي اللقاء في درس اخر جديد.

    إرسال تعليق