-->

إشترك في النشرة البريدية

إغلاق القائمة
جميع الحقوق محفوظة لـ الاختراع سمارت © 2019

تم تجديد الموقع وسنقوم بالعمل عليه مره اخري


حل مشكلة لفل الايتم بعد لما تنزل ريبورن بعد الابجريد


    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
    اهلا بالجيمع 
    اليوم هنحل مشكلة ظهرت بعد الابجريد
    وهي حل مشكلة لفل الايتم بيبقي عالي مش بيقل بعد ما تنزل ريبورن.


    الحل بسيط وسهل اكيد..

    هتروح في السورس علي GameState.cs او GameClient.cs
    حسب السورس بتاعك انت

    هتبحث عن 
      public bool Reborn(byte toClass)   

    هتقفلها بالسالب وتبدلها بالاكواد الي هنا


    هتروح بقي علي الباكت هندلر PacketHandler.cs

    هتبحث عن 

     public static byte ItemMinLevel(ushort postion)   

    بدلو بالاكواد ديه



    public static byte ItemMinLevel(ushort postion)
            {
                switch (
    postion)
                {
                    case 
    0: return 0;
                    case 
    ConquerItem.Head: return 15;
                    case 
    ConquerItem.Necklace: return 7;
                    case 
    ConquerItem.Armor: return 15;
                    case 
    ConquerItem.LeftWeapon: return 40;
                    case 
    ConquerItem.RightWeapon: return 5;
                    case 
    ConquerItem.Boots: return 10;
                    case 
    ConquerItem.Ring: return 10;
                    case 
    ConquerItem.Tower: return 0;
                    case 
    ConquerItem.Fan: return 0;
                    case 
    ConquerItem.Wing: return 0;
                    case 
    ConquerItem.Steed: return 0;
                    case 
    ConquerItem.SteedCrop: return 0;
                }
                return 
    0;
            } 


    بعد كده هنبحث عن 

    هيدخلك علي كلاس معين هتبحث فيه عن

    public uint LowestID(byte Level)

    وهتقفله بالسالب وتبدله بالاكواد ديه

    public uint LowestID(byte Level)
            {
                if (
    BaseInformation.ID 1000 == 616)// Epic Ninja 
                
    {
                    return (
    uint)(616010 BaseInformation.ID 10);
                }
                if (
    BaseInformation.ID 1000 == 620)//Divin Backsword 
                
    {
                    return (
    uint)(620003 BaseInformation.ID 10);
                }
                if (
    BaseInformation.ID 1000 == 619)//Hossu 
                
    {
                    return (
    uint)(619000 BaseInformation.ID 10);
                }

                var 
    grades GradeInformations[this.BaseInformation.Description];

                if (
    grades == null) return BaseInformation.ID;
                for (
    byte gr 0gr grades.Countgr++)
                    if (
    grades[gr].Level == Level)
                        return (
    uint)((grades[gr 1].ID 10) * 10 BaseInformation.ID 10);
                return (
    uint)((grades[0].ID 10) * 10 BaseInformation.ID 10);
            }
    public 
    uint CalculateDownlevel()
            {
                if (
    BaseInformation.ID 1000 == 616)
                {
                    return (
    uint)(616010 BaseInformation.ID 10);
                }
                if (
    BaseInformation.ID 1000 == 620)
                {
                    return (
    uint)(620003 BaseInformation.ID 10);
                }
                if (
    BaseInformation.ID 1000 == 619)//Hossu 
                
    {
                    return (
    uint)(619000 BaseInformation.ID 10);
                }



                var 
    grades GradeInformations[this.BaseInformation.Description];
                if (
    grades == null) return BaseInformation.ID;
                if (
    grades[BaseInformation.GradeKey 1] == null)
                    return 
    BaseInformation.ID;
                else
                    return (
    uint)((grades[BaseInformation.GradeKey 1].ID 10) * 10 BaseInformation.ID 10);
            } 


    اتمني الدرس يكون عجبكم واي مشاكل انا موجود 
    ولا تنسو دعمنا عبر نشر الموضوع مع اصدقائكم علي الفيس بوك 
    والاعجاب بالصفحة الخاصة بنا.
     

    إرسال تعليق