شرح ازاى تخلى السيرفر يرستر كل 24 ساعه تلقائي
السلام عليكم.
السيرفر يرستر كل 24 ساعه لوحدو من غير ما انت تعمل ريسترت.
عادي في ناس بتعمل ريسترت للسيرفر في اليوم اكتر من 20 مره,
بس دا غلط لان الناس هتمل ,عاوز تجرب حاجه جديده بتعملها المفرود تجرب علي سيرفر تجريبي الاول,
عموما دا مش موضوعنا,
الفكره ان ان لما السيرفر ييجي يرستر قبلها بي 20 ثانيه هيظهر رساله لكل واحد لو داس OK الاكونت بتاعو هيقفل,
علشان لو في عندك اونلاين كتير لما السيرفر يعمل ريسترت يعمل بسرعه مياخدش وقت,
وفكره كمان لو انت عاوز ترسترو قبل كدا عادي بردو عاملك شفره في الكونصل وشفره تكتبها وانت فاتح الاكونت تكتبها عادي,
نخش علي الاضافه علشان انا كدا طولت.
اولا :
هتروح علي
World.cs
او
Thread.cs
علي حسب سورسك طبعا.
وهتضيف الكود تحت اي اوتو انفينت عندك لكويسته او اي حاجه.
او بالمختصر هنا.
عادي في ناس بتعمل ريسترت للسيرفر في اليوم اكتر من 20 مره,
بس دا غلط لان الناس هتمل ,عاوز تجرب حاجه جديده بتعملها المفرود تجرب علي سيرفر تجريبي الاول,
عموما دا مش موضوعنا,
الفكره ان ان لما السيرفر ييجي يرستر قبلها بي 20 ثانيه هيظهر رساله لكل واحد لو داس OK الاكونت بتاعو هيقفل,
علشان لو في عندك اونلاين كتير لما السيرفر يعمل ريسترت يعمل بسرعه مياخدش وقت,
وفكره كمان لو انت عاوز ترسترو قبل كدا عادي بردو عاملك شفره في الكونصل وشفره تكتبها وانت فاتح الاكونت تكتبها عادي,
نخش علي الاضافه علشان انا كدا طولت.
اولا :
هتروح علي
World.cs
او
Thread.cs
علي حسب سورسك طبعا.
وهتضيف الكود تحت اي اوتو انفينت عندك لكويسته او اي حاجه.
او بالمختصر هنا.
private void CharactersCallback(GameClient client, int time)
{ تحت باء اي اوتو انفنت زي ما اتفقنا هنضيف الكود دا.
#region RestartNow
if (RestartNow)
{
if (SetRestartNow)
{
Restart = Time32.Now;
SetRestartNow = false;
}
client.MessageBox("Server will restart after 20 Seconds, click OK to Disconnect.",
(p) => { p.Disconnect(); }, null, 60);
Kernel.SendWorldMessage(new Network.GamePackets.Message("Server will restart after 20 Seconds, Please log off now.", System.Drawing.Color.White, Network.GamePackets.Message.Center), Program.GamePool);
if (Time32.Now >= Restart.AddSeconds(20))
{
Program.CommandsAI("@restart");
}
}
if ((Now64.Hour == 23) && (Now64.Minute == 59) && (Now64.Second == 00))
{
Program.CommandsAI("@restime");
}
#endregion هيجيبلك ايرور هتروح جاي تحت,
public class World
{ او
public unsafe class Thread
{ علي حسب سورسك بردو,
هنضيف دول,
public Time32 Restart;
public static bool RestartNow = false;
public static bool SetRestartNow = false; كدا تمام نيجي باء لاضافه الشفره علشان تكتبها في الكونصل او وانت فاتح الاكونت عادي,
في ملف
Program.cs
او
Server.cs
علي حسب السورس.
هندور علي,
case "@save": فوقها علطول هنضيف الشفره دي,
case "@restime":
{
World.SetRestartNow = true;
World.RestartNow = true;
break;
} وندور علي,
case "ban": نضيف تحتها دا,
case "restime":
{
Program.CommandsAI("@restime");
break;
} والشفره هتكون طبعا
@restime

تعليقات: 0
إرسال تعليق