-->

إشترك في النشرة البريدية

إغلاق القائمة
جميع الحقوق محفوظة لـ الاختراع سمارت © 2019

تم تجديد الموقع وسنقوم بالعمل عليه مره اخري


حلول كافة مشاكل سورس كونكر 6175 الان اصبح فيكسد حمله الان


    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
    السورس الي نزل بتاريخ 25-11-2015
    علي الرابط الاتي


     كان فيه ناس اشتكت من بعض المشاكل

    انا قولت انزل ليكم كافة الحلول عشان يبقي فيكسد

    المشاكل الي هتنحل

    مشكلة الرسائل

    مشكلة السوكت

    مشكلة المسابقات

     

    مطلوب منك بقي تتابع الدرس وتنفذ الي هتلاقيه فيه .

     

    ادخل علي PacketHandler.cs

    go to PacketHandler.cs

    and search for ابحث عن

    Medicine

    under it put this codes تحتها حط الاكواد ديه


                    #region Gates
                    case 1060020:
                        {
                            if (client.Entity.MapID == 601) return;
                            if (client.Map.BaseID == 6000 || client.Map.BaseID == 6001 || client.Map.BaseID == 1844 || client.Map.BaseID == 1801 || client.Map.BaseID == 8883 || client.Map.BaseID == 1005 && client.Entity.MapID != 1005 || client.Map.BaseID == 700)
                            {
                                client.Send(Constants.JailItemUnusable);
                                return;
                            }
                            client.Inventory.Remove(item, Game.Enums.ItemUse.Remove);
                            client.Entity.Teleport(1002, 300, 278);
                            break;
                        }
                    case 1060021:
                        {
                            if (client.Entity.MapID == 601) return;
                            if (client.Map.BaseID == 6000 || client.Map.BaseID == 6001 || client.Map.BaseID == 1844 || client.Map.BaseID == 1801 || client.Map.BaseID == 8883 || client.Map.BaseID == 1005 && client.Entity.MapID != 1005 || client.Map.BaseID == 700)
                            {
                                client.Send(Constants.JailItemUnusable);
                                return;
                            }
                            client.Inventory.Remove(item, Game.Enums.ItemUse.Remove);
                            client.Entity.Teleport(1000, 500, 650);
                            break;
                        }
                    case 1060022:
                        {
                            if (client.Entity.MapID == 601) return;
                            if (client.Map.BaseID == 6000 || client.Map.BaseID == 6001 || client.Map.BaseID == 1844 || client.Map.BaseID == 1801 || client.Map.BaseID == 8883 || client.Map.BaseID == 1005 && client.Entity.MapID != 1005 || client.Map.BaseID == 700)
                            {
                                client.Send(Constants.JailItemUnusable);
                                return;
                            }
                            client.Inventory.Remove(item, Game.Enums.ItemUse.Remove);
                            client.Entity.Teleport(1020, 565, 562);
                            break;
                        }
                    case 1060023:
                        {
                            if (client.Entity.MapID == 601) return;
                            if (client.Map.BaseID == 6000 || client.Map.BaseID == 6001 || client.Map.BaseID == 1844 || client.Map.BaseID == 1801 || client.Map.BaseID == 8883 || client.Map.BaseID == 1005 && client.Entity.MapID != 1005 || client.Map.BaseID == 700)
                            {
                                client.Send(Constants.JailItemUnusable);
                                return;
                            }
                            client.Inventory.Remove(item, Game.Enums.ItemUse.Remove);
                            client.Entity.Teleport(1011, 188, 264);
                            break;
                        }
                    case 1060024:
                        {
                            if (client.Entity.MapID == 601) return;
                            if (client.Map.BaseID == 6000 || client.Map.BaseID == 6001 || client.Map.BaseID == 1844 || client.Map.BaseID == 1801 || client.Map.BaseID == 8883 || client.Map.BaseID == 1005 && client.Entity.MapID != 1005 || client.Map.BaseID == 700)
                            {
                                client.Send(Constants.JailItemUnusable);
                                return;
                            }
                            client.Inventory.Remove(item, Game.Enums.ItemUse.Remove);
                            client.Entity.Teleport(1015, 717, 571);
                            break;
                        }
                    case 1060039:
                        {
                            if (client.Entity.MapID == 601) return;
                            if (client.Map.BaseID == 6000 || client.Map.BaseID == 6001 || client.Map.BaseID == 1844 || client.Map.BaseID == 1801 || client.Map.BaseID == 8883 || client.Map.BaseID == 1005 && client.Entity.MapID != 1005 || client.Map.BaseID == 700)
                            {
                                client.Send(Constants.JailItemUnusable);
                                return;
                            }
                            client.Inventory.Remove(item, Game.Enums.ItemUse.Remove);
                            client.Entity.Teleport(1217, 535, 558);
                            break;
                        }
                    #endregion
     
     
      

    تمام كده نكمل مع بعض..

     

    بعد كده هتحث عن search for

    static void SocketTalismanWithItem(ItemUsage itemUsageClient.GameState client

     

    هتبدلها بالاتي close and replace with this code

    كود PHP:
            static void SocketTalismanWithItem(ItemUsage itemUsageClient.GameState client)
            {
                
    ConquerItem talisman client.Equipment.TryGetItem(itemUsage.UID);
                
    ConquerItem item null;
                for (
    ushort i 9191 itemUsage.ToArray()[26]; += 4)
                {
                    
    uint item_swap BitConverter.ToUInt32(itemUsage.ToArray(), i);

                    if (
    client.Inventory.TryGetItem(item_swapout item))
                    {
                        if (
    talisman == null)
                            return;
                        if (
    item.ID 1000 == talisman.ID 1000)
                            return;
                        if (
    item.Bound == true)
                            return;
                        if (
    talisman.SocketTwo != Game.Enums.Gem.NoSocket)
                            return;

                        
    ushort Points 0;
                        switch (
    item.ID 10)
                        {
                            case 
    6Points += 5; break;
                            case 
    7Points += 10; break;
                            case 
    8Points += 40; break;
                            case 
    9Points += 1000; break;
                        }
                        
    Points += Database.DataHolder.TalismanPlusPoints(item.Plus);

                        
    int position ItemPosition(item.ID);
                        switch (
    position)
                        {
                            case 
    0: return;
                            case 
    4:
                            case 
    5:
                                if (
    item.ID 10 >= 8)
                                {
                                    if (
    item.SocketOne != Game.Enums.Gem.NoSocket)
                                        
    Points += 160;
                                    if (
    item.SocketTwo != Game.Enums.Gem.NoSocket)
                                        
    Points += 800;
                                }
                                break;
                            default:
                                if (
    item.ID 10 >= 8)
                                {
                                    if (
    item.SocketOne != Game.Enums.Gem.NoSocket)
                                        
    Points += 2000;
                                    if (
    item.SocketTwo != Game.Enums.Gem.NoSocket)
                                        
    Points += 6000;
                                }
                                break;
                        }
                        
    talisman.SocketProgress += Points;
                        if (
    talisman.SocketOne == Game.Enums.Gem.NoSocket)
                        {
                            if (
    talisman.SocketProgress >= 8000)
                            {
                                
    talisman.SocketProgress -= 8000;
                                
    talisman.SocketOne Game.Enums.Gem.EmptySocket;

                                
    talisman.Mode Game.Enums.ItemMode.Update;
                                
    talisman.Send(client);
                                if (
    talisman.Position != 0)
                                    
    client.LoadItemStats();
                            }
                        }
                        if (
    talisman.SocketOne != Game.Enums.Gem.NoSocket)
                        {
                            if (
    talisman.SocketProgress >= 20000)
                            {
                                
    talisman.SocketProgress 0;
                                
    talisman.SocketTwo Game.Enums.Gem.EmptySocket;
                            }
                        }
                        
    talisman.Mode Game.Enums.ItemMode.Update;
                        
    talisman.Send(client);
                        
    Database.ConquerItemTable.UpdateSocketProgress(talisman);
                        
    Database.ConquerItemTable.UpdateSockets(talisman);
                        if (
    talisman.Position != 0)
                            
    client.LoadItemStats();
                        
    client.Inventory.Remove(itemGame.Enums.ItemUse.Remove);
                    }
                }
            }
            static 
    void SocketTalismanWithCPs(ItemUsage itemUsageClient.GameState client)
            {
                
    ConquerItem talisman client.Equipment.TryGetItem(itemUsage.UID);

                if (
    talisman == null)
                    return;

                
    ushort pos ItemPosition(talisman.ID);
                if (
    pos != ConquerItem.Fan && pos != ConquerItem.Tower && pos != ConquerItem.Wing)
                    return;

                
    uint price 0;
                if (
    talisman.SocketOne == Conquer_Online_Server.Game.Enums.Gem.NoSocket)
                {
                    
    double procent 100 - (talisman.SocketProgress 25600 2048000);
                    if (
    100 procent 25)
                        return;
                    
    price = (uint)(procent 55);
                }
                else if (
    talisman.SocketTwo == Conquer_Online_Server.Game.Enums.Gem.NoSocket)
                {
                    
    double procent 100 - (talisman.SocketProgress 25600 5120000);
                    if (
    100 procent 25)
                        return;
                    
    price = (uint)(procent 110);
                }
                else
                    return;
                if (
    client.Entity.ConquerPoints >= price)
                {
                    
    client.Entity.ConquerPoints -= price;
                    if (
    talisman.SocketOne == Conquer_Online_Server.Game.Enums.Gem.NoSocket)
                        
    talisman.SocketOne Conquer_Online_Server.Game.Enums.Gem.EmptySocket;
                    else if (
    talisman.SocketTwo == Conquer_Online_Server.Game.Enums.Gem.NoSocket)
                        
    talisman.SocketTwo Conquer_Online_Server.Game.Enums.Gem.EmptySocket;
                    
    talisman.SocketProgress 0;
                    
    Database.ConquerItemTable.UpdateSockets(talisman);
                    
    talisman.Mode Conquer_Online_Server.Game.Enums.ItemMode.Update;
                    
    talisman.Send(client);
                }
            } 

    ندخل علي مشكلة المسابقات
    هي عموماً في مسابقتين بس الي فيهم المشكلة 

    كل الي عليك انك هتبدل كود انبيسي المسابقة برقمها من الروابط الي جاية
    مسابقة 36
    مسابقة 55

    wht should you do in the last structures
    replace NPC code with this codes in 2 files which i put before 


    1. يا باشاء بعد ازنك يريت حل للمشكله دي السورس مش عارف اشغلو عدلت عليه وي بفتح السورس بيجبلي كده Pleas choose From these 151.254.100.102

      ردحذف
      الردود
      1. حضرتك الرسالة ديه تفيد بأن في تعارض مع الايبهات عندك
        اضغط واحد في الكونسل ودوس انتر
        وباذن الله هيشتغل معاك عادي

        حذف
    2. ممكن حضرتك تعدل وترفعو تانى والف شكر لتعبك

      ردحذف
      الردود
      1. والله لو فاضي هعمل كده بس الشرح واضح جداً واي مشاكل انا موجود في العليقات بس انا النت مش هيساعد اني ارفعه تاني والجامعه برضو بتخليني ارجع بيتي الساعة 7 بليل مع اني بخرج من بيتي 6 الصبح تخيل انت

        حذف
    3. خد يا حبي اول ثغره واكبر ثغره الاكونت ينفع يفتح باي باسورد مهما ان كان

      ردحذف
      الردود
      1. يباشا ديه مش في السورس الي حضرتك معلق فيه
        انا واضع حلول لمشاكل سورس معين هتلاقيه في الموضوع مش تجيب لي مشكلة من سورس محمد صبحي وتقولي
        مطلوب حل
        اكيد لازم اجرب السورس وانا مش فاضي صراحة
        عندك السورس الي في المدونة بحلول مشاكلة ولو فيه اي مشاكل قول عليها

        حذف
    4. شكرا ليك على تنزيل الشروحات بس فريق مستر بهاء والي انا واحد منهم نزلوها بطريقة اسهل وشكرا ليك على توزيع السورس وقريبا السور س الاصدار الثالث

      ردحذف
      الردود
      1. العفو استاذ احمد السورس الخاص بيكم كان كويس واي حاجة بتبقي كويسة بننشرها عندها مع حقوق صحابها
        بس ياريت برضو اثناء النشر الخاص بكم تراعو الجرايفكس وتنسبوه لصحابه
        يعني يوسف فاروق من الاختراع سمارت
        وانت فاهم قصدي
        وفي تقدم والاختراع سمارت بترحب بيكم في اي وقت

        حذف
      2. الله يقويك والله العظيم مدونه الاختراع احسن مدونه لنشر كونكر كلها وانا عضو مميز متابع فيها

        حذف
    5. البوابات بتاع المدن مش بتنقل

      ردحذف
    6. اذا بينفع ترفعه وانتا معدلة وشكرا

      ردحذف
    7. 5555555555555555555555555555555555

      ردحذف
    8. طب ياباشا السورس عندي بس بيطلب باسورد فك ضغط ممكن تقولي الباسورد

      ردحذف